WoW Classic: Ein Update zu der Überbevölkerung einiger Server

WoW Classic: Ein Update zu der Überbevölkerung einiger Server

Der für die Kommunikation zwischen Spielern und Entwicklern mitverantwortliche Community Manager Kaivax veröffentlichte gestern Abend zwei sehr interessante Bluepost in den für WoW Classic bestimmten Battle.Net Foren, die die Spieler darauf aufmerksam machen sollten, dass der amerikanische Server Herod und der europäische Server Shazzrah derzeit extrem überbevölkert sind. Aus diesem Grund rechnen die Verantwortlichen auf diesen beiden Servern am Veröffentlichungstermin der klassischen Spielserver mit Warteschlangen, die bei 10.000 Spielern oder sogar noch höher liegen. Da solch lange Warteschlangen keine positive Spielerfahrung bieten und sich negativ auf die Qualität der Server auswirken, möchten die Entwickler jede Person auf diesen Servern darum bitten auf Stalagg (US) oder Gehennas (EU) auszuweichen. Diese beiden Realms wurden absichtlich als Alternative zu den überbevölkerten Servern gestartet und bieten Spielern eine wesentlich bessere Spielerfahrung als die überbevölkerten Server.

Zusätzlich dazu hat Community Manager Kaivax seine Bluepost auch noch dafür genutzt, um den Spielern zu erklären, dass die aktuellen Server für WoW Classic wesentlich mehr Spieler halten können als die ursprünglichen Spielserver für Vanilla WoW. Aus diesem Grund haben sich auch die Einteilungen für die Bevölkerung (Low, Medium, High und Full) mittlerweile etwas geändert. Ein aktueller Server mit einer Bevölkerung von Medium dient nämlich mehr Charakteren als Heimat als die am stärksten bevölkerten Servern von Vanilla WoW. Des Weiteren könnten die Entwickler das Problem mit der Überbevölkerung auch einfach durch eine Erhöhung der maximalen Anzahl von Charakteren auf diesen Servern beheben. Auch wenn sich diese Maßnahme technisch ohne Probleme umsetzen lässt, so möchten sie diesen Schritt aber auf jeden Fall vermeiden. Noch mehr Charaktere auf Shazzrah oder Herod würden bei der geplanten Deaktivierung des Layerings zu vielen Problemen und erneuten Warteschlangen führen. Die beste Lösung ist also ein Umzug der Spieler auf die neuen Server.

Based on name reservations so far, the Shazzrah realm is looking to be massively overpopulated. If all existing players on this server remain there, login queues in excess of 10,000 players are a certainty, and possibly much higher than that.

We recently opened up the Gehennas realm, and we urge players on Shazzrah to consider moving there. There are a lot of players currently on Shazzrah and we want Gehennas to fill up before we open any new PvP realms. This is so that player population is spread as evenly as possible before launch, in order to provide the best play experience.

While we are able to fit several times more players on a single realm in 2019 than was the case in 2006, we are not going to raise that cap any further, even though we have the technical capacity to do so. Raising realm caps would simply forestall the problem, letting more players in at launch but creating an unsustainable situation down the line, with severe queues when we turn off layering permanently before Phase 2 of our content unlock plan.

Please also note that our realm population estimates of Low, Medium, High, and Full are based on this increased capacity – a Medium realm today already has more characters on it than even the most crowded realms did back in 2006.

Our top priority in planning for WoW Classic’s launch has been ensuring that we are laying the groundwork for strong realm communities that will endure over the months and years to follow, which is why we’re cautiously opening new servers to meet demand.

Based on name reservations so far, the Herod realm is looking to be massively overpopulated. If all existing players on this server remain there, login queues in excess of 10,000 players are a certainty, and possibly much higher than that.

We recently opened up the Stalagg realm, and we urge players on Herod to consider moving there. There are a lot of players currently on Herod and we want Stalagg to fill up before we open any new PvP realms. This is so that player population is spread as evenly as possible before launch, in order to provide the best play experience.

While we are able to fit several times more players on a single realm in 2019 than was the case in 2006, we are not going to raise that cap any further, even though we have the technical capacity to do so. Raising realm caps would simply forestall the problem, letting more players in at launch but creating an unsustainable situation down the line, with severe queues when we turn off layering permanently before Phase 2 of our content unlock plan.

Please also note that our realm population estimates of Low, Medium, High, and Full are based on this increased capacity – a Medium realm today already has more characters on it than even the most crowded realms did back in 2006.

Our top priority in planning for WoW Classic’s launch has been ensuring that we are laying the groundwork for strong realm communities that will endure over the months and years to follow, which is why we’re cautiously opening new servers to meet demand.

Quelle: JustBlizzard

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